1. Грибанова В.В., Пономарев И.В. Школа и политика. Из истории создания и реформирования школьной системы в странах Восточной и Южной Африки. М.: Институт Африки РАН. 2018. 176 с.
2. Образование в Африке. М.: Институт Африки РАН, 2013. 284 с.
3. Porter G., Hampshire K., Milner J., Munthali A., Robson E., de Lannoy A., Bango A., Gunguluza N., Mashiri M., Tanle A., Abane A. Mobile phones and education in sub-Saharan Africa: from youth practice to public policy. Journal of International Development, 2016, 28 (1), pp. 22-39.
4. Asongu S., Odhiambo N. Enhancing ICT for Quality Education in Sub-Saharan Africa. Education and Information Technologies, 2019, 24(5), pp. 2823-2839.
5. Murphy P., Wolfenden F. Developing a pedagogy of mutuality in a capability approach: Teachers’ experiences of using the Open Educational Resources (OER) of the teacher education in sub-Saharan Africa (TESSA) programme. International Journal of Educational Development, 2013, 33 (3), pp. 263-271.
6. Пономарев И.В. Конструирование образа врага, разрушение цивилизационных ценностей и рост экстремизма на Африканском континенте. Цивилизационные альтернативы Африки. 2020. Том 3. С. 178-202. М.: Институт Африки.
7. Wenske R.S., Ssentanda M.E. “I think it was a trick to fail Eastern”: A multi-level analysis of teachers’ views on the implementation of the SHRP Program in Uganda. International Journal of Educational Development. 2021. 80, 102309.
8. Pantserev K.A. Countries of Tropical Africa on the way to the global information society: problems and prospects. St. Petersburg, 2010. 256 p. (In Russ.)
9. Gayble E. Digital transformation of school education. International experience, trends, global recommendations. 2019. 108 p. Moscow. (In Russ.)
Комментарии
Сообщения не найдены